Η εργασία αυτή διεκπεραιώθηκε  στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος της 'Α Τάξης Λυκείου Σητείας με στόχο να αναφερθούμε στην ιστορία του σχολείου από τις απαρχές του μέχρι και την μετέπειτα πορεία του ως εκπαιδευτικός σταθμός στην κοινωνία της Σητείας.

 

 

Η Κρητική Πολιτεία

Η εκπαίδευση στην Κρήτη αποτελούσε έναν αρκετά παραμελημένο τομέα την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Με την ίδρυση της Κρητικής Πολιτείας το νησί αποκτά αυτονομία, βουλή και διοίκηση και απαλλάσσεται από τον τουρκικό ζυγό, ψηφίζονται νέα διατάγματα για την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και σαφώς για τον εκσυγχρονισμό της παιδείας.

Καθιερώνονται εκείνη την περίοδο σημαντικά διατάγματα όπως όπως αυτό της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και για τα δύο φύλα. Το διάταγμα αυτό όμως δεν είναι ικανό για να αναστείλει τις τοπικές παραδόσεις που θεωρούν την γυναίκα υποδεέστερη και την υπεύθυνη για τις εργασίες του σπιτιού, κάτι το οποίο τεκμηριώνεται μέσα από τα μαθητολόγια της εποχής, όπου καταγράφονται τα στοιχεία των μαθητών. Εκεί λοιπόν φαίνεται ότι μόνο τα αγόρια φοιτούν στο εκάστοτε Γυμνάσιο , και τα κορίτσια ελάχιστα έως και καθόλου.

Μία  μεταρρύθμιση αφορά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου έχουμε τα τα ημιγυμνάσια με τρεις τάξεις στα επαρχιακά κέντρα, τα πλήρη εξατάξια όπως και αυτό της Σητείας στα αστικά κέντρα του νομού και τα ανώτερα παρθεναγωγεία.

 

Το Εκπαιδευτικό Σύστημα

Αρχικά, παρατηρούμε μεταβολές στην εκπαίδευση το 1913 επί υπουργίας Τσιριμώκου και σε κλίμα αισιοδοξίας που δημιούργησαν οι Βαλκανικοί Πόλεμοι το 1912-1913 και έχουμε νέα νομοσχέδια.

Όσον αφορά την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το εξαετές Γυμνάσιο χωρίζεται σε δύο κύκλους, έναν φιλολογικό και ένα πρακτικό στο οποίο φοιτούν όλοι οι απόφοιτοι του δημοτικού χωρίς εξετάσεις ή απόφοιτοι του ?Αστικού Σχολείου? ύστερα από κατατακτήριες εξετάσεις.

Παρόλα αυτά, η πτώση του Βενιζέλου προκαλεί την κατάργηση των αλλαγών αυτών. Η κρίση στον πνευματικό κόσμο την εποχή εκείνη έχει απαύγασμα την δίωξη των οπαδών του δημοτικισμού , ενώ 1000 περίπου σχολεία παραμένουν κλειστά λόγω των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών. Τέλος, το σχολικό έτος 1921-1922 τα σχολεία δεν ανοίγουν λόγω της Μικρασιατικής εκστρατείας.

Παιδαγωγική αντιμετώπιση

Το παιδαγωγικό σύστημα της Κρήτης εν συγκρίσει με το τωρινό ήταν αρκετά διαφορετικό.Ο κάθε μαθητής θα έπρεπε να είναι ευπρεπής και να συμπεριφέρεται εντός ορισμένων πλαισίων.

Λόγω της σκληρής αντιμετώπισης και γενικότερα του παιδαγωγικού συστήματος, οι τιμωρίες που υφίσταντο οι μαθητές ήταν οι γραπτές, η ορθοστασία, το γονάτισμα πάνω σε χαλίκια, η κράτηση στο σχολείο μετά το πέρας τον μαθημάτων και η χρήση κλαδιών ή χάρακα για τον ξυλοδαρμό μαθητών με κύριες αιτίες την ανάρμοστη συμπεριφορά, όπως η αυθάδεια, ή την αδιαφορία των μαθητών για τις εργασίες τους.

Μολονότι οι ποινές ήταν σκληρές, υπήρχαν και αμοιβές, τα εύσημα, ένα είδος ηθικής αμοιβής και περίπου 20 από αυτά αντιστοιχούσαν σε 5 λεπτά τις δραχμής που εξαργύρωναν οι μαθητές στο τέλος του κάθε διδακτικού έτους.

Θεμελίωση και Ίδρυση του Γυμνασίου Σητείας

Το 1915 ιδρύεται στην Σητεία το ημιγυμνάσιο το οποίο το 1921 συμπληρώνεται σε πλήρες Γυμνάσιο. Στεγαζόταν αρχικά στην πλατεία του αγνώστου στρατιώτη, αλλά λόγω ακαταλληλότητας του κτιρίου οι κάτοικοι της πόλης με έρανο και χρηματοδότηση της τοπικής κοινότητας παρέχουν το απαιτούμενο ποσό για αγορά του οικοπέδου των σημερινών Γυμνασίων από τον Ιωάννη Καλυδάκη αξίας 70.000 δραχμών. Τα διάφορα οικονομικά προβλήματα παρεμπόδιζαν την ανέγερση του κτιρίου αφού χρειάζονταν περίπου 1.200.00 δραχμές. Έπειτα από αρκετές συνεισφορές τόσο του τοπικού παράγοντα, δηλαδή κατοίκων και κοινότητας όσο και από χρηματοδοτήσεις της κυβέρνησης, το έργο αυτό επιτυγχάνεται. Κύριοι οικονομικοί πόροι ήταν:

  1. Η Σχ.Εφορεία (πρόεδρος Εμμ.Καραβελάκης γιατρός, μέλη Γεώργιος Θαλασσινός, Νικ.Μαρκάκης και Εμμ.Ελευθεράκης).

  2. Το Εφεδρικό Ταμείο Σητείας που αγόρασε το παλιό κτίριο με 600.000 δρχ ψήφισε δαπάνη 300.000 δρχ. για το νέο Γυμνάσιο.

  3. Ο πρόεδρος της κοινότητας Σητείας Ι.Πλατανάκης και το Κοιν.Συμβούλιο. Η κοινότητα αγόρασε το οικόπεδο 70.000 δρχ. από τον Ι.Κολυδάκη και το δώρισε στη Σχ.Εφορεία.

  4. Ο γιατρός Μιχ.Καταπότης που υπέδειξε και το χώρο (άλλοι είχαν προτείνει τα Κόκκινα και άλλοι την περιοχή οινοποιείου).

  5. Ο γιατρός Κ.Τακάκης πρώην πρόεδρος Εκπ/κής Πρόνοιας.

  6. Ο αρχιμανδρίτης Μάξιμος Μαρκαντωνάκης πρώην Γυμνασιάρχης.

Το Γυμνάσιο αποπερατώνεται σε λιγότερο από δύο χρόνια. Το κτίριο αποτελείται από την κεντρική πετρόχτιστη διώροφη πτέρυγα, που διατηρείται ακόμη και σήμερα. Επίσης, δημιουργήθηκε ένας τεράστιος προαύλιος χώρος, όπως και η κατασκευή του στίβου που απαιτούσε επιπλέον 500.00 δραχμές του αρχικού προϋπολογισμού.

Κάτοψη του αρχικού μέρους του Γυμνασίου.

 

Έπειτα, μελετούμε τα στοιχεία που καταγράφηκαν από τις χρονολογίες 1915-1922.



ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΑΤΡΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΚΑΝ

Γεωργοί

56,2%

Έμποροι

11,8%

Κτηματίες

4,3%

Υποδηματοποιοί

4,3%

Καφεπώληδες

3,1%

Ράπτες

2,3%

Υπάλληλοι

2%

Διδάσκαλοι

2%

Κτίστες

2%

Ιερείς

1,58%

Εργάτες

1,58%

Δικαστικοί Κλητήρες

0,7%

Σιδηρουργοί

0,7%

Καθηγητές

0,7%

Κουρείς/Κομμωτές

0,7%

Μυλωθροί

0,39%

Σαγματοποιοί

0,39%

Μάγειρες

0,39%

Ιδιοκτήτες Ξενοδοχείου

0,39%

Δικηγόροι

0,39%

Κρεοπώληδες

0,39%

Λεμβούχοι

0,39%

Αρτοποιοί

0,39%

Ύπαρχοι

0,39%

 

Σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα είναι καταγεγραμμένα τα επαγγέλματα των γονέων των μαθητών την χρονολογία 1921-1922. Εντυπωσιακή κρίνεται η ποικιλομορφία επαγγελμάτων που υπάρχουν στην παραδοσιακή κοινωνία της Σητείας, καθώς με την πρόοδο της τεχνολογίας και την κοινωνική ανάπτυξη έχουν εξαλειφθεί ορισμένα από αυτά, όπως τα εξής:

Κλητήρες

Πρόκειται για άτομα που εργάζονταν στους δήμους ή στις τοπικές κοινότητες, έχοντας αναλάβει μια βασική θέση εμπεριστατωμένη από καθήκοντα και υποχρεώσεις γραμματέα, ενώ παράλληλα ήταν υπεύθυνος για την συντήρηση και καθαριότητα του χώρου της κοινότητας ή του δήμου. Οι Κλητήρες πλέον δεν υπάρχουν ως θέση αφού τα καθήκοντα που αναλάμβανε ο ίδιος έχουν επιμεριστεί σε άλλα επαγγέλματα όπως του γραμματέα, της καθαρίστριας κ.λ.π.

Ο μυλωθρός

Μυλωθρός λέγεται ο άνθρωπος που γνώριζε τα πάντα γύρω από το θέμα μύλος, ήταν ικανός να κατασκευάσει εκ θεμελίων μύλο και να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιαζόταν σε λειτουργούντα (μύλο). Όταν ανελάμβανε να κατασκευάσει καινούριο μύλο, έκανε αυτοψία, παρατήρηση λεγόταν παλαιότερα στην Αρκαδία, σε διάφορες περιοχές του συγκεκριμένου χωριού, εντόπιζε τον πλέον κατάλληλο χώρο ανέγερσης του κτιρίου , δέσης αυλακιού, κρέμασης κλπ και γνωστοποιούσε τις διαπιστώσεις του στον ενδιαφερόμενο. Αφού έκλεινε η συμφωνία ως προς την αμοιβή του και τις άλλες λεπτομέρειες, άρχιζε η υλοποίησή της και στην προκαθορισμένη ημερομηνία παρέδιδε το έργο με το κλειδί στο χέρι. Ο μυλωθρός ήταν στην εποχή του πρακτικός μηχανικός(τον έλεγαν και εμπειροτέχνη), κατά κανόνα είχε νωρίτερα ασκήσει το επάγγελμα του μυλωνά σε δικό του ή ενοικιασμένο μύλο ή υπήρξε υπάλληλος σε ξένο μύλο και εκεί έμαθε την τέχνη (του μυλωθρού).Εννοείται ότι συνεργάζεται και με τεχνίτες άλλων ειδικοτήτων (κτίστες, μαραγκούς, σιδεράδες) αλλά αυτός είχε τη γενική εποπτεία του έργου και την απόλυτη ευθύνη ως προς τη σωστή κατασκευή-συναρμολόγηση εξαρτημάτων.

Ο αγροφύλακας

Το επάγγελμα του αγροφύλακα ήταν αρκετά δύσκολο, γιατί ήταν υποχρεωμένος να γυρίζει όλη τη μέρα στα χωράφια και να ελέγχει να μη γίνονται αγροτικά αδικήματα. Δεν είχε συγκεκριμένο ωράριο, πρωί, μεσημέρι, βράδυ, πάντα στο καθήκον. Ο αγροφύλακας πρέπει να φοράει πάντα τη στολή του και να γυρίζει στην περιοχή ευθύνης του. Η δουλειά του αγροφύλακα ήταν δύσκολη και για έναν ακόμη λόγο. Επειδή συνεχώς ήταν υποχρεωμένος να ελέγχει και να τιμωρει όσους κάνουν αδικήματα, βρισκόταν σε αντιδικία και φιλονικίες με αυτούς που δεν δεχόταν τα αδικήματα Οι αγροφύλακες, εκτός από τον έλεγχο, προσέφεραν και άλλες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, την περίοδο της Άνοιξης, έπαιρναν μαζί τους "μπόλια" και εμβολίαζαν τα άγρια δέντρα, που υπήρχαν στους αγρούς ή σε δρόμους. Αυτό το βλέπουμε κι εμείς όταν περπατάμε στο ύπαιθρο. Βλέπουμε πολλά δέντρα, όπως αχλαδιές, αμυγδαλιές, ελιές που ήταν παλιότερα άγριες. Ο αγροφύλακας ήταν ο φύλακας άγγελος της περιουσίας των αγροτών. Γνώριζε με κάθε λεπτομέρεια, τίνος ήταν το χωράφι, πόσα στρέμματα ήταν, τι καλλιέργεια είχε. Γι αυτό και ήταν αυτός που έδινε και επίσημες βεβαιώσεις σε αγρότες για να πάρουν κάποια βοηθήματα ή να συνταξιοδοτηθούν. Ακόμη έδιναν πληροφορίες και στους γεωπόνους για καλλιέργειες, στρεμματικές εκτάσεις κλπ. Είχαν το ελεύθερο να κινούνται με οποιοδήποτε μέσο, εφ' όσον ο δρόμος το επέτρεπε. Διαφορετικά κινούνταν με τα πόδια.

Παρατήρηση

Παρόλα αυτά παρατηρούμε ότι ένα ποσοστό 2,3% αφορά μαθητές ,των οποίων ο πατέρας έχει αποβιώσει. Ένα τέτοιο γεγονός μπορεί να ευσταθεί αν θεωρήσουμε ότι τη περίοδο 1921-1922 διαδραματίζονται σημαντικά γεγονότα στην Ελλάδα.

Πρόκειται για την εποχή της επέλασης του ελληνικού στρατού στο εσωτερικό της Μικράς Ασίας. Οι Έλληνες είχαν ήδη εγκατασταθεί στην ζώνη της Σμύρνης όπως ορίστηκε με την συνθήκη των Σεβρών στις 28 Ιουλίου του 1920, ενώ αργότερα δόθηκε έμβασμα με την επάνοδο του βασιλέως Κωνσταντίνου στο θρόνο για επέκταση της ζώνης και στο εσωτερικό της Μ. Ασίας.

Όμως, η υποχώρηση των Ελλήνων δεν καθυστέρησε. Η έλλειψη εφοδίων και απομάκρυνση το στρατού από τις βάσεις του στα παράλια ανάγκασε τον στρατό να υποχωρήσει στη ζώνη Εσκί Σεχίρ- Κιουτάχεια- Αφιόν Καραχισάρ και έπειτα από ένα χρόνο να απωθηθεί προς τα παράλια οδηγώντας στην εγκατάλειψη των περιοχών αυτών από τους Έλληνες και σε σαρωτική καταστροφή των περιοχών αυτών, δηλαδή την Μικρασιατική καταστροφή. Είναι, λοιπόν, λογικό να υπάρχει ο ανάλογος αριθμός ορφανών παιδιών

 

ΤΟΠΟΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΚΑΝ

Πισκοκέφαλο

3,37%

Μαρωνιά

3,37%

Αγιά Φωτιά

0,56%

Σφάκα

2,27%

Λιθίνες

3,37%

Ζάκρος

3,37%

Βιάνος

0,56%

Κρυά

0,56%

Μέσα Μουλιανά

3,93%

Κατσιδόνι

2,8%

Μυρσίνη

1,68%

Σητεία

15,16%

Καλό Χωριό

0,56%

Καρύδι

1,68%

Χαντράς

7,30%

Σίτανος

0,56%

Ζήρος

0,56%

Ρούσσα Εκκλησιά

2,8%

Αρμένοι

4,49%

Κανένε

0,56%

Κημουρώτης

0,56%

Παλαίκαστρο

2,27%

Σκλάβοι

0,56%

Παππαγιαννάδες

1,68%

Χαμέζι

1,68%

Βορύ

0,56%

Σκοπή

2,27%

Τουρλωτή

2,27%

Σκορδυλλο

0,56%

Αζοκέραμος

0,56%

Ρουκάκα

1,12%

Λάστρος

0,56%

Ρίζα

1,68%

Απίδια

0,56%

Αδραβάστοι

1,12%

Αχλάδια

0,56%

Έξω Μουλιανά

1,12%

Όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα έχουν καταγραφεί οι τοποθεσίες διαμονής των μαθητών.

Φυσικά το μεγαλύτερο ποσοστό συγκεντρώνει η Σητεία, το αστικό κέντρο της περιοχής. Παρόλα αυτά όμως παρατηρούμε και περιοχές, οι οποίες δεν κατοικούνται στις μέρες μας. Τέτοιες είναι οι εξής:

Το Βορί (κοντά στους Παπαγιαννάδες), Περβολάκια, Σίτανος, Απίδι, Ρουκάκα, Μαγκασά, Σκλάβοι, Σκορδύλο, Κυμουργιώτης, Καρύδι, Κανέναι, Ρίζα, Μισιριού, Αδραβάστοι, Μητάτο, αποτελούν πλέον εγκαταλελειμμένες περιοχές της ανατολικής επαρχίας Σητείας και φαίνεται επίσης το γεγονός αυτό αν αναλογιστούμε τα μικρά ποσοστά διαμονής των μαθητών σε αυτά τα χωριά. Ως απαύγασμα της παραπάνω μελέτης διαπιστώνεται πως ο θεσμός της παιδείας δεν ήταν ανεπτυγμένος στην τοπική κοινωνία, αφού το ποσοστό των φοιτούντων μαθητών ήταν αρκετά μικρό.

Ενδεικτικά δίνονται μερικά από τα συμπεράσματα που διεξήχθησαν τις χρονολογίες 1915-1922

Χρονική Περίοδος 1915-1916

Σύνολο:21 μαθητές

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

10 περιοχές

Το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από:

Σητεία 28,5%

Κατσιδόνι 23,8%

Το μικρότερο ποσοστό προέρχεται από:

Χαμέζι,Χανδράς, Πισκοκέφαλο, Παπαγιαννάδες, Άγιος Νικόλαος 4,7%

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΓΟΝΕΩΝ

11 επαγγέλματα

Το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν:

γεωργοί 38%

έμποροι 19%

Το μικρότερο ποσοστό ήταν:

Υποδηματοποιοί, δικηγόροι, διδάσκαλοι, ιδιοκτήτες πανδοχείου, ράπτες, κτηματίες, ιερείς, υπάλληλοι 4,7%

 

Χρονική Περίοδος 1916-1917

 

Σύνολο:67 μαθητές

 

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

24 περιοχές

Το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από:

Σητεία 26,8%

Το μικρότερο ποσοστό προέρχεται από:

Κανέναι, Καλός Λάκος, Ετιά, Αγία Μαρίνα Κάσος, Μισηριού, Ρουκάκα, Λιθίνες, Άγιος Στέφανος, Παλαιά Μίλατος, Χαμέζι 1,4%

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΓΟΝΕΩΝ

16 επαγγέλματα

Το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν:

γεωργοί 43,2%

Το μικρότερο ποσοστό ήταν:

μαλωθροί,συμβολαιογράφοι,αγροφύλακες,εργάτες,ράπτες,εμποροκτηματίες,

τελωνοσταθμάρχες, ιδιοκτήτες ξενοδοχείου 1,4%

 

Χρονική Περίοδος 1917-1918

 

Σύνολο:85 μαθητές

 

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

30 περιοχές

Το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από:

Σητεία 20%

Το μικρότερο ποσοστό προέρχεται από:

Παλαιά Μύλατος, Ετιά, Αζοκέραμος, Σκλαβεδιάκος, Απίδι, Λάστρος, Ρουκάκα, Έξω Μουλιανά, Αγία Τριάδα ,Άγιος Στέφανος, Μετόχια, Ιεράπετρα, Σταυροχώρι, Κανέναι, Σφάκα, Μισηριού 1,17%

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΓΟΝΕΩΝ

20 επαγγέλματα

Το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν:

γεωργοί 49%

Το μικρότερο ποσοστό ήταν:

εργάτες,δήμαρχοι,αγροφύλακες,πανδοχείς,ξενοδόχοι,συμβολαιογράφοι,

εργάτες, καθηγητές, μυλωθρός, ράπτες 1,17%

 

Χρονική Περίοδος 1918-1919

Σύνολο:128 μαθητές

 

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

39 περιοχές

Το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από:

Σητεία 17,7%

Το μικρότερο ποσοστό προέρχεται από:

Αζοκέραμος, Ελιά,Παλαιού Μιτάτου, Σκαβεδιάκος, Έξω Μουλιανά, Τουρλωτή, Άγιος Στέφανος, Αγία Τριάδα, Βασιλική, Μισηργιού, Κανέναι, Σταυροχώρι, Σύμη 0,8%

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΓΟΝΕΩΝ

19 επαγγέλματα

Το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν: 

γεωργοί 56,5%

Το μικρότερο ήταν. Εργολάβοι,υποδηματοποιοί,δήμαρχοι,δήμαρχοι,ξενοδόχοι,συμβολαιογράφοι,

ράπτες, ενομοτάρχες 0,8%

 

Χρονική Περίοδος 1919-1920

 

Σύνολο:118 μαθητές

 

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

34 περιοχές

Το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από:

Σητεία 16,9%

Το μικρότερο ποσοστό προέρχεται από:

Πισκοκέφαλο, Μυρσίνη, Αζοκέραμος, Χαμέζι, Συκιά, Ρούσσα Εκκλησιά, Αγία Τριάδα, Σίτανος, Καλό Χωριό, Έξω Μουλιανά, Καρύδι, Σκορδύλλος, Σίτανος 0,8%

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΓΟΝΕΩΝ

21 επαγγέλματα

Το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν:

γεωργοί 53,3%

Το μικρότερο ποσοστό ήταν:

δήμαρχοι, κτίστες, εργολάβοι, δικηγόροι, ράπτες, αρτοποιοί, κομμωτές,

ξενοδόχοι 0,8%

 

Χρονική Περίοδος 1920-1921

 

Σύνολο:178 μαθητές

 

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

37 περιοχές

Το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από:

Σητεία 15%

Το μικρότερο ποσοστό προέρχεται από:

Αγιά Φωτιά,Βιάννος,Κρυά,Σίτανος,Κανέναι,Σκλάβοι,Βορί,Σκορδύλλο,Αζοκέραμος,

Λάστρος, Αδραβάστοι, Αχλάδια, Έξω Μουλιανά 0,6%

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΓΟΝΕΩΝ

25 επαγγέλματα

Το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν:

γεωργοί 42%

Το μικρότερο ποσοστό ήταν:

κουρείς,αρτοποιοί,εργάτες,δικηγόροι,εισπράκτορες,νομοτάρχες,βαφείς 0,6%

 

Χρονική Περίοδος 1921-1922

 

Σύνολο:254 μαθητές

 

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

44 περιοχές

Το μεγαλύτερο ποσοστό προέρχεται από:

Σητεία 18,6%

Χανδρά 7,6%

Λιθίνες 7,1%

Το μικρότερο ποσοστό προέρχεται από:

Σκλάβοι, Κανέναι ,Πάνω Επισκοπή, Αζοκέραμος, Σκλαβεδιάκος, Μαγκασάς,

Σφάκα, Περβολάκια, Βιάννος 0,4%

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΓΟΝΕΩΝ

26 επαγγέλματα

Το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν:

γεωργοί 50%

Το μικρότερο ποσοστό ήταν:

μυλωθροί, καθηγητές, σαγματοποιοί, μάγειρες, ξενοδόχοι, δικηγόροι,

κρεοπώληδες, λεμβούχοι, αρτοποιοί, ύπαρχοι 0,4%

 

ΠΗΓΕΣ

  • Ιστορικά Αρχεία Λυκείου Σητείας (Δήμος Σητείας 2009)

  • Ιστορία του Γυμνασίου Σητείας (Μαθητική ομάδα 1ου Γυμνασίου)

  • Ιστοσελίδα 1ου Γυμνασίου Σητείας (http://1gym-siteias.las.sch.gr)

 

Την Εργασία αυτή διεκπεραίωσαν οι μαθητές:

  1. Σαρίδη Δήμητρα

  2. Ρείζης Χρυσόστομος

  3. Κυμάκης Παναγιώτης

  4. Μεταξάκη Ελευθερία